کافه تکواندو

تکواندو اصفهان

کافه تکواندو

تکواندو اصفهان

اسلایدر

******** تکواندو اصفهان********
این وبلاگ به ورزش رزمی تکواندو، به ویژه این هنر رزمی در دیار اصفهان، نصف جهان زیبا می پردازد.

تقویم شمسی

حضرت نبی اکرم(ص) : شايسته است كه برخورد عاقل با نادان، مانند برخورد طبيب با بيمار باشد... طعم خوش چای داغ رو از دست ندین...! به موقعيّت فعلى خود مغرور نشويم...!


تمرینات تی آر ایکس 2

جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۲۵ ب.ظ

ورزش TRX چیست؟



اگر به قسمت کلمات کلیدی ستون سمت راست کافه تکواندو مراجعه کنید آیکونی را خواهید دید با عنوان (تی آر ایکس TRX). و این بدین معناست که قبلا به این موضوع بطور مفصل پرداخته ایم؛ اما جهت یادآوری باز هم به این مهم میپردازیم.
TRXمخفف کلمه Total Body Resistance Exercise 
که با هدف: تقویت,استقامت,قدرت بدنی,تعادل,انعطاف پذیری,سرعت وچابکی در آمادگی جسمانی طراحی شده است.
وسیله اش عبارت است از یک بند چتر بازی و دو دسته که هیچ گونه کشی در آن بکار نرفته و بسیار محکم و مقاوم می باشد و فرد با آویزان شدن از آن و با وزن بدن خود,می تواند هرگونه حرکات و تمرینات کامل آمادگی جسمانی را بدون خطر
و با وزن بدن خود انجام دهد.
به علت راحتی در قابل حمل بودن این بندها،در هر مکانی که قابل نصب و آویزان کردن باشد،از جمله ستون ها،تیر ها،
چهارچوب ها و غیره می توان استفاده کرد.


تکنیک های تمرینات با TRX خصوصا برای حرکت دادن مرکز وزن بدن طراحی شده است که فعالیت عضلانی روی عضلات اصلی و عضلات جانبی را در هر تمرین دارد و بعلت قرار گرفتن وضعیت بدن و مقابله با جاذبه زمین و حفظ تعادل, چه شما روی عضلات پا, دست , شکم و یا  کمر کار کنید و حرکات اسکات, لانگز , پرس سینه,و غیره را انجام دهید
در هر حرکت سایر عضلات نیز درگیر می باشند,
از این رو مقاومت بدن شما بسیاربالا خواهد بود. این ورزش نتیجه ی فوق العاده ای روی عضلات شکم می گذارد. .
برنامه ی تمرینات این ورزش را زیر نظر مربی می توان برای افراد مبتدی تا پیشرفته تنظیم کرد بطوری که در تمام طول تمرینات, بدون نیاز به سایر وسایل جهت انجام تمام مراحل آمادگی جسمانی از جمله: گرم کردن,حرکات مقاومتی و در پایان نیز با حرکات کششی,موجب سرد کردن بدن و انعطاف پذیری می گردد.
همچنین امروزه از TRX برای اکثر رشته های ورزشی از قبیل تنیس، فوتبال، بسکتبال، قایق رانی، ورزشهای  رزمی، شنا و غیره به طور تخصصی, طراحی و برنامه ریزی می شود، در ضمن هیچ محدودیتی در این ورزش وجود ندارد، ولی بهتر است افرادی که دارای اضافه وزن زیادی هستند در ابتدا وزن خود را کم کنند تا بهتر به نتیجه ی مطلوب در این زمینه برسند.این حرکت دارای9000حرکت ثبت شده است .
با انجام حرکات صحیح و تحت نظر مربی، علاوه بر این که عوارضی ندارد امروزه فیزیوتراپ ها ازاین وسیله برای انجام یک سری حرکات برای درمان گرفتگی عضلات و مفاصل از آن استفاده می کنند.

جهت اطلاعات بیشتر در این خصوص اینجا کلیک کنید...

۹۴/۰۵/۱۶
تکواندو

تی آر ایکس TRX

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی