کافه تکواندو

تکواندو اصفهان

کافه تکواندو

تکواندو اصفهان

اسلایدر

******** تکواندو اصفهان********
این وبلاگ به ورزش رزمی تکواندو، به ویژه این هنر رزمی در دیار اصفهان، نصف جهان زیبا می پردازد.

تقویم شمسی

حضرت نبی اکرم(ص) : شايسته است كه برخورد عاقل با نادان، مانند برخورد طبيب با بيمار باشد... طعم خوش چای داغ رو از دست ندین...! به موقعيّت فعلى خود مغرور نشويم...!


تلخ و شیرین های تکواندو در المپیک ریو

سه شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۳۰ ب.ظ

مسابقات تکواندو المپیک 2016 ریو از 27 تا 30 مرداد با حضور 128 تکواندوکار از 63 کشور بر روی یک شیاپ چانگ سالن (کاریوکا 3) در چهار وزن المپیکی مردان و بانوان برگزار شد.

تیم ملی تکواندو جمهوری اسلامی ایران نیز با سه بازیکن در بخش مردان بدون مدال و کیمیا علیزاده در بخش بانوان با یک مدال برنز در المپیک ریو شرکت و کار خود را با حسرت و آه و ... به پایان رساند.

اما گوشه ای ازحاشیه های بجا مانده از تکواندو !

اما مسابقات تکواندو المپیک ریو با حاشیه های خوب و بدی برای همه همراه شد که تکواندوکاران، مربیان و حتی رییس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران بی نصیب از آن نبودند.

-مسابقات تکواندو المپیک ریو را باید المپیک حادثه ها نامید، چرا که شکست و حذف نامدارن در آن جایی برای خودنمایی رنکینگ داران المپیکی نگذاشت. حذف فرزان عاشورزاده ملقب به سونامی تکواندو با رنکینک اول المپیکی، "تورتوسا گابریلا جسوس" از اسپانیا، "کارلوس ناوارو" از مکزیک، "روی برانگانکا" از پرتغال، "لونت تونگای" از آلمان و سی محمد کتابی" از بلژیک از جمله نامداران وزن اول المپیکی بودند. "ثروت تزه گل" از ترکیه قهرمان المپیک لندن، "جواد آچاب" از بلژیک و "جول بونیلا گونزالس" از اسپانیا نیز از جمله حذف شدگان وزن دوم المپیکی لقب گرفتند.

همچنین در وزن سوم المپیک علاوه بر حذف مهدی خدابخشی ملقب به ویرانگر در رنک اول المپیکی، نامدارانی چون "اسماعیل کولی بالی" از مالی، "استیون لوپز" از آمریکا پرافتخارترین تکواندوکار المپیکی جهان، "آلبرت گائون" از روسیه، "طاهیر گولیک" از آلمان، "نیکیتا رافالوویچ" از ازبکستان و "آرون کوک" از مولداوی نیز از کسب مدال المپیکی بی نصیب ماندند. در سنگین وزن المپیک هم با حذف سجاد مردانی بازیکن پرافتخار ایران از مسابقات، "دیمیتری شوکین" از ازبکستان، "ام بار اندیائه" از فرانسه و "آنتونی اوبامه" از گابن از کسب مدال بازماندند. در بخش بانوان نیز بازیکنان مطرحی چون "ملیسا مندیک" از صربستان قهرمان المپیک لندن و تکواندوکاران مطرح چین تایپه ای نتوانستند از المپیک ریو مدال بگیرند.

-مسابقات تکواندو المپیک ریو نخستین بار با هوگو، کلاه و جوراب های الکترونیکی برگزار شد تا داوران تنها برای امتیازات صورت دست بکار شوند.

-براساس قوانین جدید فدراسیون جهانی تکواندو، به جز لباس سفید همیشگی تکواندوکاران که در این المپیک نقش پرچم کشورها نیز بر روی آن خودنمایی می کرد، از شلوارهای رنگی نیز استفاده شد و البته تکواندوکاران ایرانی از شلوارهای تیره رنگی استفاده کردند.

-تکواندو ایران در روز نخست مسابقات که به ترتیب اوزان برگزار می شد با فرزان عاشورزاده در وزن اول المپیکی شروع بدی را تجربه کرد.

-کیمیا علیزاده در بخش بانوان با کسب مدال تاریخی برنز، نخستین مدال المپیکی ورزش بانوان ایران را بدست آورد و با نظر کمیته ملی المپیک پاداش این مدال همطراز با مدال طلا محاسبه می شود.

-بانوی المپیکی تکواندو در بازی دوم خود مقابل حریفی از اسپانیا سه ضربه صورت زد که امتیاز آن بعد از اعتراض به ثبت رسید. او با اشارات مختلف و جالبی از مربی اش درخواست کرد که از کارت اعتراض استفاده کند تا امتیازات محاسبه شود. در مبارزات علیزاده مهدی بی باک مربی تیم ملی تکواندو بیشترین نقش کوچینگ را از روی سکوها داشت.
تلخ و شیرین های تکواندو
-حافظ مهدوی و برای نخستین بار و شهرام اربابی برای سومین بار داوران ایرانی بودند که درالمپیک ریو به قضاوت پرداختند. 



-راحله آسمانی تکواندوکار و میلاد بیگی تکواندوکاران ایرانی الاصل تیم های ملی بلژیک و جمهوری آذربایجان بودند که در مسابقات تکواندو المپیک ریو حاضر بودند. ضمن آنکه رضا مهماندوست سرمربی پیشین تیم ملی ایران نیز هدایت تکواندوکاران آذری را برعهده داشت و در پایان مسابقات موفق به کسب یک مدال طلا و 2 برنز برای آذری ها شد. مدال طلای تکواندو جمهوری آذربایجان برای نخستین بار اتفاق افتاد. آسمانی در وزن علیزاده مسابقات داد و بیگی با شکست مهدی خدابخشی از ایران در وزن سوم المپیکی صاحب مدال برنز المپیک شد.

-بعد از باخت به اصطلاح خودمانی مهدی خدابخشی از ایران به میلاد بیگی از جمهوری آذربایجان با سرمربیگری رضا مهماندوست برای آذری ها، برخی کاربران ایرانی به صفحه اجتماعی این سرمربی حمله کردند و ناجوانمردانه بر ایشان و میلاد بیگی تاختند.

-و اما رییس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران هم با اظهارنظری عجیب و دور از ذهن در حاشیه قرار گرفت و ....

- مربیان و بازیکنان هم پس از بازماندن از کسب مدال آنهم بدون توجه به افتخارآفرینی های قبلی ایشان همچنان مورد آماج انتقادهای صحیح و بیشتر ناثواب هستند و متأسفانه برخی از کاربران در صفحه های اجتماعی حیا و انسانیت را هم کنار گذاشته اند و به جای نقد ایشان را  ناجوانمردانه  مورد حمله قرار داده اند.

- از آن طرف پیامهای تبریک مسؤولین نظام هم برای کیمیای ایران ادامه دارد.

و این است رسم عجیب روزگار...
با امید به روزهای پرفروغ تکواندو ایران اسلامی

۹۵/۰۶/۰۲
تکواندو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی